Ainut Lounge By IP Heikkilä - Oulun Kärpät
Ilkka Mikkola Oulun Kärppien myynijohtaja istuu tyytyväisenä tummanpuhuvassa Ainut Loungessa, jäähallin korkeuksissa avautuvassa noin kolmellekymmenelle hengelle rakennetussa aitiossa. Tämä tila on hulppea!
Ilkka Mikkola Oulun Kärppien myynijohtaja istuu tyytyväisenä tummanpuhuvassa Ainut Loungessa, jäähallin korkeuksissa avautuvassa noin kolmellekymmenelle hengelle rakennetussa aitiossa. Tämä tila on hulppea!
Ilkka Mikkola Oulun Kärppien myynijohtaja istuu tyytyväisenä tummanpuhuvassa Ainut Loungessa, jäähallin korkeuksissa avautuvassa noin kolmellekymmenelle hengelle rakennetussa aitiossa.
Tarve isommille aitiolle tunnistettiin jo ennen koronaa. Poikkeuksellisen maailmantilanteen vuoksi rakentaminen siirtyi syksyyn 2021.
IP Heikkilän toteuttama ja heidän mukaan nimetty Ainut lounge By IP Heikkilä lähti Taavin ajatuksesta. Tilaaja arvosti erityisesti suoraviivaista yhteistyötä rakennusvaiheessa; “IP Heikkilän puolelta tuli todella paljon ideoita. Ideoinnissa he erottuvat kilpailijoistaan positiivisesti” Mikkola kuvailee.
Taavin innovatiivisista ideoista lähti ajatus siitä, miten olemassa oleva tila tulisi hyödyntää. Säästettiin vanhat katsomorakenteen, ja tehtiin Loungen perälle ns. vanhan kansan penkkirivit. Yläkertaan saatiin ylellisyyttä parven muodossa.
Tilassa jokaiselle on jotain; ulkopuolella yksityiset areenaistumet kunnon lätkämeininkiä varten, alkuperäiset katsomorakenteet aition sisäpuolella, parvella ainutlaatuinen rauhallinen oleskelutila keskusteluille, baarijakkarat ja tiski mistä avautuvat näkymät koko areenalle sekä tietenkin neuvottelupöytä kokoustamista ja ruokailua varten. Nämä yhdessä muodostavat ainutlaatuisen peli- ja verkostoitumiselämyksen.
Yleisilme ja värimaailma olivat Taavin ideoita, mitkä oli helppoa myydä Kärpille, näkemys yleisilmeestä oli yhtenäinen.
Suomen jäähalleja kiertäneenä Mikkola summaa, että Ainut aitiota kestää verrata useampaan jäähalliin - “Tämä tila on hulppea.”
Palaute tilan käyttäjiltä on ollut pelkästään positiivista - on asiakkaita, jotka haluavat tulla tänne vaikka heillä olisi pienempi ryhmä, eikä tilantarve olisi välttämättä aitoin koko huomioiden välttämätön, mutta siitä huolimatta haluavat tuoda asiakkaansa juuri tänne. “On tilaa ja on tyylikkyytä. Asiakkaat olivat pääasiassa yritysasiakkaita.” - Mikkola kertoo.
Käyttöaste on kotipeleissä ollut 90%
Kärppien kanssa yhteistyö toimii molempiin suuntiin - IP Heikkilän logo näkyy led-näytöissä ja kaukalon reunoissa.
IP Heikkilän kanssa on tehty hallilla Ainut aition lisäksi muutakin; Kärpille fanikatsomon laajennus. IP Heikkilän porukkaa näkyy myös kaupungin puolesta: tekevät Junnuille punttisalin laajennusta, sekä pieniä muutostöitä. Kärpillä on useita kiinteistöjä sekä asuntoja esimerkiksi Tullisali ja omia asuntoja pelaajille.
“Toivottavasti tehdään ainutlaatuista yhteistyötä vielä jatkossakin!” - Mikkola tiivistä tähänastisen yhteistyön.